Yönetmen: Scott Charles Stewart
Grafik Roman: Hyung Min-woo
Senaryo: Cory Goodman
Müzik: Christopher Young
Kurgu: Lisa Zeno Churgin-Rebecca Weigold
Görüntü: Don Burgess
Oyuncular: Paul Bettany (Keşiş), Karl Urban (Kara Şapka), Cam Gigandet (Taşralı), Maggie Q (Rahibe), Lily Collins (Lucy), Brad Dourif (Satıcı), Stephen Moyer (Owen), Chisthopher Plummer (Monsenyör Orelas), Alan Dale (Monsenyör Chamberlaine), Madchen Amick (Shannon)
Yapım: ABD (2011)

Yazar Cory Goodman’ın Priest/Kutsal Savaşçı için yazdığı senaryonun kökleri hem çağdaş çizgi romanlara hem de klasik janr filmlerine dayanıyor. Kıyamet sonrası çorak topraklarda geçen film gotik korkuyu ve nükleer yıkımı “gun fu” (ateşli silahlarla dövüş sanatı) birleştirerek hem tanıdık hem de tamamen özgün bir dünya yaratıyor.

Öykünün ilk ilham kaynağı, Koreli yazar ve çizer Min-Woo-Hyung’un övgü alan ve Birleşik Devletler’de TokyoPop tarafından basılan 16 ciltlik manwha serisi Priest. TokyoPop yayıncısı ve aynı zamanda filmin yapımcılarından biri olan Stuart Levy, “Priest Batı ve Uzakdoğu çizgi roman tarzlarının bileşimi,” diyor. “Min-Woo Hyung sinemayla çok ilgili olduğundan, eserleri de oldukça sinematik oluyor.”

Goodman tarihi çizgi roman serisini bir sıçrama tahtası olarak kullanıp kıyamet sonrası gelecekte geçen yeni bir öykü için kullandı diyor Levy. “Min-Woo’nun çizgi romanda işlediği pek çok şeyi alıp geliştirerek tamamen orijinal bir fikir oluşturdu. Film muazzam yeteneğe sahip bu iki öykü anlatıcısının en iyi yanlarını kullanıyor: Min-Woo’nun inanılmaz çizim tarzı ve renk paleti ile Cory’nin karakterleri ve konusu. Bu, bir artı birin üç ettiği durumlardan biri.”

Priest/Kutsal Savaşçı’nın öyküsü, genç bir kadının kaçırılmasıyla başlar. Goodman, “Lucy çorak arazide büyümüş bir kasaba kızı,” diyor. “Dünyanın geri kalanını görmek istiyor. Derken ona bu deneyimi yaşatacak vampirler çıkageliyor ama bu, tam da düşündüğü gibi bir deneyim değil. Lucy’nin kaçırılmasıyla, filmin kahramanı Rahip onu geri getirmek için şehirden çıkıyor.”

Goodman’ın yazdığı, insanlarla vampirler arasında asırlarca süren br savaşta mahvolmuş bir dünyanın öyküsü,  yapımcı Mitchell Peck’in dikkatini çekti. Bir Hollywood filminden fırlamış bir sahne gibi, Peck senaryoyu ilk kez bir poker gecesinde duydu. “Hollywood’da sorulmasına alışılmış bir soru sordum,” diyor. “Son zamanlarda iyi bir şey okudun mu? Oyunculardan biri bana kıyamet sonrası bir teokrasideki vampirlerle ilgili bir senaryodan söz etti.

Her ne kadar Peck bilim kurgu ve korku filmlerine pek meraklı olmadığını kabul etse de, Goodman’ın tuhaf yeni dünyasını karşı konulmaz buldu. “Cory’nin bir araya getirdiği sıra dışı fikirler, senaryoyu okumayı çok zevkli bir hale getiriyordu,” diyor. “Karakterler çok güzel yazılmıştı ve öykü, izleyicinin aşina olacağı bir yere oturtulmuştu. Çok fazla görmediğim bir zarafete ve karmaşıklığa sahipti. Her sayfa bir öncekinden daha da iyi oluyordu.
“Peck hemen senaryonun haklarını satın aldı ve Goodman’la birlikte senaryonun temalarını geliştirmeye koyuldu. Senaryo sonunda Sony Pictures’dan Minchael De Luca’ya ulaştı; De Luca, Goodman’ın klasik aksiyon çerçevesi ile ürkütücü bir vampir öyküsünü bir araya getiriş şeklinden etkilenmişti. “Cory’nin senaryosunda, sevdiğim her şeyden biraz var,” diyor. “Road Warrior/Yol Savaşçısı’nın kıyamet sonrası ortamına ek olarak High Plains Drifter’ın sınır atmosferi var. Vampirler de başlı başına bir janr zaten.”

Sırada, Sony Pictures Entertainment bünyesinde yer alan ve Clint Culpepper’ın yönettiği, Hollywood’un önde gelen yapımcı şirketlerinden olan Sony Screen Gems’in filmin yapımına imza atması vardı.  

Priest/Kutsal Savaşçı, Stewart’ın yine Screen Gems bünyesinde çekilen 2010 yapımı kıyamet filmi Legion/Kıyamet Melekleri’nden sonra ikinci yönetmenlik denemesi. “Özel efekt geçmişine sahip Scott, getirdiği inanılmaz derecede zengin bir bilgi birikimi ile projeyi heyecan verici kılacak türde tarz ve görünümü oluşturdu. Ama aynı zamanda öykü konusunda da yetkin ve oyuncularla arasında iyi bir diyalog var. Adam resmen üçlü tehlike,” diyor DeLuca.

Butik görsel efekt şirketi The Orphanage’in kurucularından olan Stewart, orijinal dünyalar yaratmak söz konusu olduğunda dersine iyi çalışmıştı. Screen Gems’in kıdemli başkan yardımcısı ve prodüksiyon başkanı olan ve Priest/Kutsal Savaşçı’nın yürütücü yapımcısı olan Glenn S. Gainor, “Scott Stewart harika bir vizyoner,” diyor. “Kullanacağı sinema dilini iyi biliyor. Bu dünyayı yaratmak muazzam bir sınavdı. Bu filmin her bir karesi, Scott’ın zihninde filizlenen bir paralel dünyada geçiyor.”

Stewart, filme dahil olmadan önce TokyoPop etiketli çizgi romanı ve Goodman’ın senaryosunu okumuştu. “Senaryoya hayran kalmıştım,” diyor Stewart. “Cory gerçekten ilginç bir mitoloji ve ilginç karakterler yarattı. Öyküye daha güçlü bir duygusal yön katma ve tema  konularına odaklandım.”

Stewart kendisine en yakın gelen noktaları vurgulamakla işe başladı. Yönetmen “Bana göre bu, fedakârlık ve özellikle de soylu bir amaç için verdiklerine inandıkları bir savaştan yıkılmış halde dönen askerler üzerine bir öykü,” diyor. “Toplum yoluna onlarsız devam ediyor. Kahraman olarak karşılanacakları yerde, toplumun alt tabakasına itiliyorlar. Rahiplere olan da bu.”

Stewart öyküyü güçlü bir Vieatnam sonrası benzetimi olarak yorumluyor. “Rahipler insanlığın kaderini değiştirmiş. Ailelerini ve bireysel yaşamlarını feda etmişler. Artık isimleri yok. Dönüşlerinden bir nesil sonra, dünya o kadar da iyi görünmüyor. Bunun için mi savaşmışlar? Yaptıkları fedakârlık, benim için ana odak noktası oldu.”

Priest/Kutsal Savaşçı’nını yapım süreci başlamadan önce, yapımcılar çizgi romanın yaratıcısı Min-Woo Hyung’un onayını almak istedi. Sanatçı Kore’den Hollywood’a gelerek yapımcılarla görüştü ve konsept çizimlerini inceledi. Stewart, “Nasıl beklentiler içinde olacağını merak ediyordum,” diye itiraf ediyor. “Film çizgi romandan büyük ölçüde ayrılıyor. Örneğin, çizgi roman geçmişte geçerken, bu film gelecekte geçiyor.” 

Levy, “Hepimiz vereceği tepkiyi endişeyle bekliyorduk,” diyor. “Min-Woo gerçekten ciddi ve yoğun biri. Konsept çizimlerine baktı ve hemen anladı. Scott’ın The Orphanage’in kurucularından biri olduğunu bilmek, ona güven verdi. Ortaya çıkardığı esere büyük saygı duyuyoruz; Scott gibi birinin projeye sıra dışı bir vizyon getireceğinden emindim.”

Aslında, Min-Woo Hyung ve TokyoPop projeden esinlenerek Priest Purgatory adlı yeni bir çizgi roman dizisi yarattı. Levy, “Filmin dünyasının kökenine inecek,” diyor. “Yoğun bir arka plan öyküsü olacak. Vampir savaşlarını ve Rahip ile silah arkadaşlarının gençliğini göreceğiz. Ayrıca vampir savaşlarının ortaya çıkmasının nedenini öğreneceğiz. Çok fazla bilgi vermek istemiyorum ama çizgi roman dizisinin hayranları için, anahtar unsurun orijinal eserdeki Domas Parada olduğunu söylemekle yetineceğim.” 

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s