Gişe rekorları kıran Çılgın Hırsız’ın yapımcılarından en yeni bilgisayar grafik teknolojisiyle canlı aksiyonu birleştiren yeni bir komedi geliyor: Hop. Universal Pictures ve Illumination Şirketinin dünya çapındaki hiti, Paskalya Tavşanı’nın genç oğlu E. B’nin hikayesini anlatıyor.

Güney Amerika sahili açıklarında Paskalya adası olarak da bilinen Rapa Nui adasında dev taş heykellerinin altında dünyanın en görkemli şeker fabrikası vardır. Yılın 365 günü dünyadaki çocuklara paskalya sabahı teslim edilmek üzere içleri şeker dolu sepetler hazırlayan bir grup tavşan ve civcive hükmeder.

E.B. babasının varisi olarak atanmasının arifesinde hayallerinin peşinden koşmaya, Hollywood’a baterist olmaya gider. Oraya vardığında işinden yeni kovulmuş ama hayatını toparlamaya kararlı olan Fred’le karşılaşır. (X-Men, Manhattan’da Sihir filminden James Marsden) Fred, ailesinin evinden kovulduktan sonra tesadüfen E.B.’ ye rastlar.  Yaralı numarası yaparak ve konuşma yeteneğiyle Fred’i şoke eden E.B., onu kendisine kalacak yer bulma konusunda kandırır.

Paskalya Adasında, Paskalya Tavşanı’nın sağ kolu olan iri kıyım civciv Carlos, darbe yapmak için E.B.’nin yokluğunu fırsat bilir. Sonunda Fred ve E.B., Paskalya’nın tek umudu olur ve sevilen Paskalya tatilini kurtarmak için destansı bir savaşa girerek kendilerini Paskalya Adasına dönerken bulurlar.
Marsden ve Brand’e Kaley Cuoco (The Big Bang Theory), Hugh Laurie (House M.D.), Hank Azaria (The Simpsons), Gary Cole (Talladega Nights), Elizabeth Perkins (Weeds) ve Chelsea Handler (Chelsea Lately) gibi birçok yıldız komedyen eşlik ediyor.

Film, gişe rekorları kıran Alvin ve Sincaplar’ın yönetmeni Tim Hill tarafından yönetildi ve yapımcılığı Çılgın hırsız, Dr. Seuss’ Horton Kimi Duyuyor filmlerinin yapımcıları Chris Meledandri (Illumination Şirketinin kurucusu) ve Michele Imperato Stabile (Alvin ve Sincaplar) üstlendiler. Hop’un hikayesi Cinco Paul ve Ken Daurio (Çılgın Hırsız ve Doctor Seuss’ Horton Kimi Duyuyor) tarafından yazıldı. Senaryosunu Cinco Paul, Ken Daurio ve Brian Lynch yazdılar.

Harekete Zıplayış: Yapım Başlıyor

Yapımcı Chris Meledandri animasyon film işini 2007’de kurmaya başladı. (Universal Pictures ile birlikte Illumination Şirketini kurdu.) Şirketi o dönemde 2010 yapımı ilk üç boyutlu filmi Çılgın Hırsız’la gelen şaşırtıcı sonuçlara üç yıl uzaktaydı. Bu animasyon komedi dünya çapında gişe rekorları kırdı. Dünya çapında brüt 540 milyon dolardan fazla ciro yaparak geçtiğimiz yıl animasyon filmleri içinde Oyuncak Hikayesi 3’ten sonra Birleşik Devletler ikincisi oldu. Ayrıca Universal’in dünya çapında dağıttığı en başarılı altıncı film oldu. Şu anda tarihteki en büyük 10. animasyon film.

Meledandri, Illumination Şirketini kurmadan önce 13 yılını Fox’ta geçirdi. Orada şirketin animasyon bölümünü ve Buz Devri gibi gişe rekortmenlerinin piyasaya sürülüşünü denetledi. Meledandri “Olağanüstü bir fırsata sahip olduk. Zengin, çekici – ve umarım uzun ömürlü- karakterleri yazmak, tasarlamak ve canlandırmak için hem yoğun biçimde animasyon çalıştık hem de canlı aksiyonu animasyonla birleştirdik.”

Meledandri,  Illumination yöneticilerinden John Cohen’in görüşüne dayanan fikri geliştirmeleri için Cinco Paul ve Ken Daurio (Horton Kimi Duyuyor ve Çılgın Hırsız)’yu görevlendirdi.

Paul ve Daurio, Brian Lynch ile birlikte doğuştan gelen hakkıyla ilgilenmeyen Paskalya Tavşanı’nın genç oğlu E.B.’nin fantastik öyküsünü yarattılar. E.B. minik Rapa Nui (Paskalya Adası) bölgesinde bir gün babasının mesleğini miras alacağı beklentisiyle yetiştirilmiştir. Ama onun bütün istediği bir orkestrada bateri çalmak ve minik adanın dışındaki dünyayı görmektir.

Dünyanın diğer ucunda 30 yaşındaki Fred O’Hare ile tanışırız. Fred yetenekli olmasına rağmen işten işe geçmiş, kendisine uygun bir meslek bulamamıştır. E.B.’de vücut bulan beklenmedik bir konuk, Fred’in yaşamını yeniden başlatması için tam da ihtiyaç duyduğu şeydir.

Meledandri bize E.B.’nin sunumunu anlatıyor: “Babasından Paskalya mirasını devralmak üzere olan E.B., insan yılıyla yaklaşık 17 yaşlarındadır. Bu mesleğin kendisine uygun olmadığına karar verir ama bunu babasına söylediğinde babası onu dinlemez. E.B. evden ayrılmaya karar verir. Bu zor durumda Paskalya Adası’nı terk ederek davulcu olma hayalinin peşinde Los Angeles’a gider. Sonunda Fred’in başa çıkılamaz ev arkadaşı olur. Ne de olsa her ikisi de ergenlikten olgunluğa geçişte zorluk yaşayan karakterlerdir.”

Yazarlar bu karakterlere içinde oynayabilecekleri zengin bir dünya vermek için Paskalya Tavşanı’na ve onun nesline yenilikçi, hayal ürünü bir arka plan öyküsü yarattılar. Bu öyküde bizlerin Paskalya Bayramı ile varsaydığı her şey açıklandı. Cohen şunları anlatıyor: “Paskalya dünyası daha önce hiçbir filmde hayata geçirilmedi. Yazarlarımız ‘Bütün bu şekerler nerede yapıldı? Yumurtaları kim boyuyor? Paskalya Tavşanı bir kasabadan diğerine nasıl seyahat ediyor?’ gibi soruları yanıtlayarak Paskalya Adası’nı merkez alan yeni bir dünya ve yeni bir mitoloji yarattılar. Burası büyüleyici ve masalsı bir fabrika. Tavşanlar ve civcivler tarafından işletiliyor. Paskalya hazırlıkları çerçevesinde şekerler üretiliyor ve sepetlere dolduruluyor.”

Meledandri kendi şirketinin ilk projesini kime emanet edeceğini düşünürken 20th Century Fox Animasyon’da başkanlık yaptığı dönemde tanıdığı yönetmen Tim Hill’e başvurdu. Meledandri, Hill’in canlı aksiyon filmlerini animasyondaki tecrübelerinden esinlenerek yapma yaklaşımı gösteren bir ekibe katılabileceğini düşündü: “Alvin ve Sincaplar filmini birlikte geliştirdiğimiz sırada Tim’le harika bir tecrübe yaşadık ve onunla yeniden çalışma fırsatı arıyorduk.”

Imperato Stabile ekliyor: “Tim ilk Alvin filminde bir komedi yönetmeni olarak şaşırtıcı beceriler sergiledi. O, insan karakterleri ve hayvan karakterleri yönetme konusunda eşit derecede rahat ve yetenekli birisi. Onun canlı aksiyonla son teknoloji bilgisayar animasyonunu karıştırma konularındaki zorlukları ve nüansları – hem teknik hem sanatsal açıdan – derinlemesine biliyor oluşu onunla çalışacak kadar şanslı olan bizler açısından günlük bir eğitim oldu.”

Hill ekibe katılmayı kabul etti. Çünkü esas olarak Illumination şirketi Hill’in “sadece çocuk filmi yapmama” görüşünü paylaşıyordu. Hill şöyle anlatıyor: “Ben asla çocuklar için film yapmam. Onları kendim için yaparım. Çalışmam için komedinin hassaslığı ve tonu her izleyiciye uygun olmalıdır. Komedi düzeyi olarak esprinin çoğu çocuk filmindekine kıyasla daha karmaşık olması gerekir.”

Hill, Paul’ün, Daurio’nun ve Lynch’in yazdığı senaryoda gördüğü espriye ek olarak izleyicinin Paskalya Bayramı için ilk kez olarak bir sinema yapılması gerçeğini beğeneceğine inandı. Hill, “Hiç kimse Paskalya Tavşanı hakkında büyük bir film yapmadı.” Bence izleyiciler çok güzel anime edilen bu karaktere tepki verecek. O hem şirin hem de karakter dolu birisi.” diyor.

Hill şöyle devam ediyor: “Bence Hop filmi yılın herhangi bir döneminde herhangi bir izleyici için oynayacaktır. Biz yılın o dönemine dayanan ve bir efsaneyle ilişkilendirilen bir karakter hakkında bir eğlence yarattık. Ama film, her mevsime hitap ediyor. Hop filmi evrensel çünkü öyküsü evrensel.” 

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s