Altyazı’nın Mayıs sayısı bayilerde

Posted: Mayıs 6, 2011 in Altyazı, Dergi, Haber

Altyazı Aylık Sinema Dergisi, Mayıs sayısında kapağına Wim Wenders’in ünlü dansçı Pina Bausch anısına gerçekleştirdiği üç boyutlu Pina’yı taşıyor. Baştan sona dans sekanslarından oluşan Pina, 3D teknolojisini mükemmel bir biçimde kullanarak Bausch’un danslarının ruhunu perdeye aktarmayı başarıyor. Derginin ‘Vizyon’ sayfalarında dikkat çeken diğer konular, Kazuo Ishiguro’nun aynı adlı kült romanından Mark Romanek’in uyarladığı kederli bilimkurgu Beni Asla Bırakma (Never Let Me Go), François Ozon’un 70’lere uzanan kitsch komedisi Kadın İsterse (Potiche), Sofia Coppola’nın Altın Aslan ödüllü filmi Başka Bir Yerde (Somewhere) ve Koreli genç usta Kim Ji-woon’un intikam temalı filmi Şeytanı Gördüm (I Saw the Devil). ‘Vizyon’ sayfalarında ayın öne çıkan yerli filmlerinin yönetmenleriyle yapılmış söyleşiler de yer alıyor: Selim Güneş’ten Kar Beyaz, Tolga Karaçelik’ten Gişe Memuru ve Rıza Kıraç’tan Küçük Günahlar.

Derginin Mayıs sayısında, Altyazı ekibinin geçtiğimiz ay 30. yılını kutlayan İstanbul Film Festivali’nde gerçekleştirdiği üç adet çok özel söyleşi yer alıyor: Claire Denis’nin filmleri için yaptıkları müziklerden hazırladıkları konser turnesine İstanbul’da başlayan Tindersticks’in vokalisti Stuart A. Staples, Denis’yle çalışma yöntemlerinden solo kariyerine, çok farklı konuları anlattı. Son filmi Torino Atı ile Berlin’de Jüri Özel Ödülü alan Macar yönetmen Béla Tarr ve müzik belgesellerinin Britanyalı ustası Julien Temple da Altyazı’ya konuştular.

Altyazı’nın bu sayısında, Mayıs ayında düzenlenecek İşçi Filmleri Festivali ve Documentarist’in programları mercek altına alınırken, geçtiğimiz ay hayatını kaybeden Amerikalı yönetmen Sidney Lumet de en iyi filmlerinden Köpeklerin Günü (Dog Day Afternoon) ile anılıyor. Derginin ‘Dizi Film Kuşağı’ Friday Night Lights’ı, ‘Devre Dışı’ bölümü ise İsviçreli sanatçı Pipilotti Rist’i konuk ediyor.

Altyazı’nın 106. sayısının ‘Eleştiriler’ sayfalarındaysa vizyonda ilgiyle karşılanan Bizim Büyük Çaresizliğimiz, Kaybedenler Kulübü, Limit Yok, Yaşam Şifresi, Atlıkarınca filmlerinin yanı sıra, İstanbul Film Festivali’nde izleyiciyle buluşan Morg Görevlisi ve İtalya Sarsılıyor’un da eleştiri yazıları okunabilir.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s