Press

Posted: Mart 18, 2011 in Aram Dildar, Engin Emre Değer, Press, Sedat Yılmaz, Vizyondakiler

’90’lı yılların ilk yarısında çatışmaların yoğun yaşandığı günlerde, bir avuç gazeteci Diyarbakır’da yaşanan insan hakkı ihlallerini dünyaya duyurmaya çalışmaktadır.
İstanbul merkezli Gündem gazetesinin Diyarbakır bürosunda 7 kişi çalışmaktadır. Hasan (36) büronun şefidir, Faysal (30), Alişan (28), Kadir (27) diğerlerine göre daha tecrübeli muhabirlerdir. Lokman (24) ve Songül (23)  daha çok büroda çalışmaktadır. Fırat (17) ise büronun gazete dağıtım ve getir götür işlerini yapmaktadır.
Faysal, yaptığı bir haberde orduyla ilişkisi olan bir çetenin izine rastlar. Çete, bölgedeki birçok cinayetin zanlısıdır. Çete haberinden sonra Faysal tehdit telefonları almaya başlar, ancak Faysal çetenin üzerine gitmeye devam eder.
Büronun teknik olanaksızlıkları yetmezmiş gibi her türlü enellemeyle karşılaşırlar. Gazetecilerin en basit işleri bile onlar için aşılması zor engeller haline gelir. Çektikleri fotoğrafları bastıracak yer bulmak ya da fotoğrafları İstanbul’a göndermek için sürekli karşılarına çıkan engelleri aşmak zorundadırlar.
SEDAT YILMAZ / Yönetmen
1972’doğdu; ilk, orta ve lise öğrenimini İstanbul’da tamamladı. ODTÜ Bilgisayar Mühendisliği bölümünde bir süre okuduktan sonra, 1996 yılında Marmara Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Sinema-TV bölümüne girdi. 2000-2003 yılları arasında bir kültür vakfında sinema çalışmaları yaptı. Bu dönemde genç sinemacılarla atölye çalışmalarında kısa filmler çekti, uzun bir süre kurgu dersleri verdi. Yine bu dönemde “Yetmişinci Gün” ve “Kelepçe” filmlerini çekti. 2003 yılında bir arkadaşıyla birlikte kendi yapım şirketini kurdu (Karıncalar Prodüksiyon). Kendi firmasında çok sayıda tanıtım filmi, eğitim filmleri, ticari belgeseller ve video klipler çekti. Reklam filmlerinin kurgusunu yaptı. Diyarbakır Festivali’nde üç yıl kurgu atölyesi çalışmaları yaptı. Değişik dergilerde sinema yazıları yazdı, konferanslara katıldı. Halen kendi yapım şirketinde çalışmalarını sürdürmektedir.
FİLMOGRAFİ
“Yetmişinci Gün”, 2000, 30 dk, kurmaca, DVCAM, Antalya Altın Portakal Film Festivali Mansiyon Ödülü.
(1996 yılında Türkiye’de tüm cezaevlerinde yapılan açlık grevinin öyküsü.)
“Kelepçe”, 2002, 52 dk, belgesel, DVCAM, 2003 Retina Film & Video Festival, Best Documentary Film
(1999 yılında, Burdur Cezaevi’ne yapılan operasyonda kepçeyle kolu kopan tutuklunun öyküsü.)

Press 18 Mart 2011 itibariyle gösterimde…


Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s