Altyazı’nın Eylül sayısı bayilerde

Posted: Eylül 2, 2010 in Altyazı, Dergi, Haber, haberler
Aylık Sinema Dergisi Altyazı, durgun yaz aylarının ardından tekrar hareketlenmeye başlayan yeni sezona, ilk filmi Annemi Öldürdüm (J’ai tué ma mère) ile büyük gürültü koparan Xavier Dolan’la merhaba diyor. Henüz 20 yaşındayken hem yönetip hem de başrolünde akılda kalıcı bir performansa imza attığı Annemi Öldürdüm ile geçtiğimiz İstanbul Film Festivali’nde dikkatleri üzerine çeken Dolan, başta Cannes olmak üzere birçok prestijli festivalden de ödüllerle dönmüştü.
Altyazı’nın ‘Vizyon’ sayfalarında dikkati çeken bir diğer yazı ise, kısa sürede bir fenomene dönüşen Başlangıç’ın (Inception) yönetmeni Christopher Nolan’ı mercek altına alıyor. Christopher Nolan sinemasını ‘hafıza’ ve ‘zihni mekânlaştırmak’ gibi kavramlar üzerinden ele alan bu yazı, yönetmenin çıkış filmi Akıl Defteri’nden (Memento) Başlangıç’a dek uzanan tematik bir yönetmen portresi sunuyor.
Derginin ‘Vizyon ötesi’ sayfalarında ise 12 Eylül darbesinin Türkiye sineması üzerindeki etkilerini 80 sonrası farklı dönem ve türlerden birçok filmi bir araya getirerek sorunsallaştıran kapsamlı bir inceleme yer alıyor. ‘12 Eylül sonrası Türkiye sineması’ tartışmasını 12 Eylül’de cezaevine girmiş biri olarak kendi deneyimleriyle destekleyen ise, Ankara’da sinemaya gönül vermiş herkesin yolunun bir şekilde kesiştiği, Uluslararası İşçi Filmleri Festivali’nin düzenleyicilerinden Fatin Kanat oluyor. Eylül sayısındaki bir diğer kapsamlı tematik inceleme de, Hollywood sinemasında son dönemde gittikçe artan bir eğilime, dinsel temalara ve ‘kutsal imgeler’e duyulan düşkünlüğe dikkat çekiyor ve bu eğilimin nedenleri üzerine düşünmeye davet ediyor.
‘Vizyon ötesi’ sayfalarında ayrıca, Terry Gilliam’la birlikte Monty Pyhton efsanesinin ardındaki en önemli isimlerden olan Terry Jones ve son kitabı ‘Mazi Kabrinin Hortlakları’ ile kendi seyir deneyiminden yola çıkarak Türkiye sineması ve Yeşilçam üzerine oldukça ilginç tespitlerde bulunan kuramcı Umut Tümay Arslan ile yapılmış söyleşilerin yanı sıra, İsrailli muhalif belgeselci Eyal Sivan’ın Documentarist Belgesel Günleri kapsamında gerçekleştirdiği ‘sinema dersi’nin bir özeti yer alıyor. Derginin Apichatpong Weerasethakul ile başlattığı ‘Yeni İmza’ köşesi ise, Taxidermia ve Arkadaşın Değilim (Nem vagyok a barátod) gibi filmlerle tanıdığımız Macar yönetmen György Palfi ile devam ediyor.
Altyazı’nın 98. sayısında yer alan diğer filmlerden bazıları ise şunlar: Predators (Nimród Antal), A Serious Man (Coen Kardeşler), Deney (Vincenzo Natali), Oyuncak Hikâyesi 3 (Lee Unkrich), Büyük Hata (Atom Egoyan), Köpek Dişi (Giorgos Lanthimos).
100. sayı için okurlara çağrı:
Kasım ayında derginin 100. sayıya ulaşması şerefine bir ‘özel sayı’ çıkaracak olan Altyazı ekibi, Eylül sayısında tüm okurlarına bir de çağrıda bulunuyor ve onlardan Altyazı’nın hayatlarında kapladığı yere dair kısa fikir ve anekdotlarını konu başlığına ‘100. Sayı’ yazarak altyazi@altyazi.net adresine göndermelerini rica ediyor.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s