The Dead Girl / Ölü Kız

Posted: Mart 31, 2009 in Ölü Kız, Karen Moncrieff, Kritik, Sinema, The Dead Girl

Beş portre, bir acı!
Genellikle kısa süreli rollerde yer aldığı irili ufaklı dizilerden sonra aktörlükten yönetmenliğe geçen Karen Moncrieff ikinci kez senaryosu da kendisine ait bir filmde kamera arkasında. Moncrief, ilk uzun metrajı “Blue Car” ile 2002 yılında etkileyici bir başlangıç yapmıştı. Babası tarafından terk edilen, annesinin ihmal ettiği bir genç kızın İngilizce öğretmeninin teşvikiyle şiir yazmaya başlayarak çıkış yolu aramasını konu edinen film Festival gediklisi olmuş, ödüller ve adaylıklar getirmişti.
2002’deki bu etkileyici başlangıçtan dört yıl sonra “Ölü Kız”la parçalardan oluşan bir bütün sunuyor Moncrieff. Bir öyküyü beş parçaya ayırmayı, beş karakter üzerinden anlatmayı deniyor. Sinemanın son yıllarda aşina olduğu bu hikaye kurgusuna kendince bir bakış atmayı deniyor. Malumunuz Kurosawa’nın “Rashamon”u ile başlayan her karakterin gözünden aynı olayı anlatma yapısı şu sıralar sık kullanılır hale geldi. Çok karakterli öykülerin, bir konu ya da bir kavram üzerindeki birleşimi ise son olarak “Crash”in oscar almasıyla tepe noktasına ulaşmıştı.
Beş karakterle oluşan bütün, parçalarına sıfatlar üzerinden ulaşıyor ki, bu da filmi beş parçaya bölüyor. Yabancı, kız kardeş, eş, anne ve ölü kız başlıklarıyla bir ana karakter ve olay üzerinden kadın öyküsü anlatan bir film ortaya çıkıyor. Beş kadında yaralı, beş kadına da hayat iyi davranmamış, beşi de çıkışını arıyor aslında…
YABANCI… Arden, baskıcı annesinin boyunduruğunda hayatını iplerine alamamış, kendine yabancı bir kadın iken ölü bir kız bulmasıyla hayatı değişiyor. Yaşadığı kasabada kimsenin fark etmediği kişi olmaktan, herkesin tanıdığı kişi haline geliyor. Bir erkeğin ilgisi, çıkma teklifi hayatı ve cinselliği keşfiyle kendisini tanımasına, ipleri eline alıp almama kararına, kendini bulmasına yol açıyor… Ölü bir kızı bulmak, Arden’in hayatını değiştiriyor…
KIZ KARDEŞ… Kayıp olan kız kardeşi, annesinin bulma çabaları ile ölmüş olmasını dilemekle, yaşadığına inanmak arasında kalan, morgta çalışan Leah… Bu travma yüzünden hayatı teğet geçmiş olan genç kadın, ölü kızın cesedi ile kardeşi arasındaki benzerlikleri ölümü kabullenme fırsatı olarak değerlendirme konusunda ısrarlı davranıyor. Her ne kadar gerçek olmasa da kardeşinin cesedi olduğunu düşünmek, travmadan kurtulmasına çevresindeki dünyayı fark etmesini sağlıyor… Ölü bir kızı teşhis etmek, Leah’ın hayatını değiştiriyor…
EŞ… Ruth, kocasının artık yanında kalmamasından, akşam gezilerine çıkmasından rahatsız, iletişimsizliğin sınırında gezen evliliğinin enkazında boğulmuş bir kadın. Tesadüfi fark ettiği eşyalar, eşiyle ilgili sırları keşfetmesini gerçekleri görmesini sağlıyor… Ölü kızın eşyalarını bulmak, Ruth’un hayatını değiştiriyor…
ANNE… Melora, kimliği tespit edilen ölü kızın arayış sırasında kaybolan annesi… Poliste edindiği bilgiyle, kızının son görüldüğü yere gidip, oda arkadaşı ile tanışıyor. Kızının anılarıyla gecikmiş kavuşmasını yaşarken ortaya çıkan gerçeklerle yüzleşmek zorunda kalıyor… Ölü kızın anıları, Melora’nın hayatını değiştiriyor.
ÖLÜ KIZ… Krista, genç yaşta yaşadığı, yüzleşmek zorunda kaldığı acıların altında ezilmiş, tek dayanağı 3 yaşındaki kızı olan sürekli hayatını değiştirme planları yapan bir kadın… Kızına üçüncü yaş gününde vermek üzere aldığı hediyeyi ulaştırma peşinde… Dört kadını, dört acı portreyi birleştiren, iç acıtan portre… Ne kadar yaşamın kıyısında olsa da hayat dolu, hayatını değiştirme hırsıyla dolu bir kadın… Kendi hayatını değiştirme planlarını yapsa da, Ölü kız, dört kadının yaşamını değiştiriyor…
Bütünün parçası olan beş öyküde ustalıkla kurgulanıp birleştiriliyor. Adeta beş yaşam acısı tek bir noktada birleşiyor izleyicinin gözünde… Beş kadının acısıyla yüzleşmek, yeni hayatlara ulaşmalarına tanıklık etmek, ölü kızın öyküsü ile boğazda kalın bir düğüm bırakıyor.Yıldız oyuncu kadrosunun abartılardan uzak ve çok duru performanslarıyla, ustalıkla birleştirilen kurgusu ile karakterlerinin psikolojik derinliklerini yansıtma başarısı ile ön plana çıkıyor Ölü Kız. Nasıl öldüğünü göstermeme tercihi ile, katiliyle yüzleşmeme tercihi ile nasıl ve neden olduğu ile değil, sonrasında değişen yaşamlara odaklanan hayatın acılarından bulunan çıkışları yaşanan yüzleşmeleri beş karakter üzerinden kesiştiren Ölü Kız gizli kalmış, bilinmeyen keşfe değer seyirliklerden…

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s